Ribotos vandens
fizikinės savybės

Nuo trečiojo dešimtmečio aušinimo skysčių buvo gaminami vandens ir etilenglikolio pagrindu, korozijai sumažinti buvo naudojami priedai – inhibitoriai. Visiems tokiems aušinimo mišiniams būdingos fizikinės ir cheminės savybės, kurios veikia variklio darbo efektyvumą ir patikimumą. Aušinimo skystis Evans – inovacinis žingsnis į priekį užtikrinant variklio aušinimą ir jo apsaugą.

Variklio aušinimo sistemoje pačios karščiausios zonos (karštieji taškai) tos, kurios tiesiogiai liečiasi su degimo kameros sienelėmis, cilindrų galvute, taip pat su variklio cilindrų bloku. Tokiuose karštuosiuose taškuose vanduo gali išgaruoti, aušinimas tampa neefektyvus, prarandamos atitinkamos savybės. Evans įrodė, kad šiose zonose aušinimo skysčiai gaminami etilenglikolių-vandens pagrindu pastoviai peržengia užvirimo ribą, kuri atskiria skystio nukleaciją (piešinyje - B) nuo kaitinimo metu vykstančio fazinio pokyčio (CHF).

Kaitinimo metu vyktantis fazinis pokytis (CHF) yra pradinio nukleacijos proceso (DNB) sinonimu. Kada DNB procesas prasideda variklio aušinimo sistemoje, šalia karštųjų variklio zonų (taškų) susidaro garų burbuliukų plėvelė (piešinyje – A). Jis dar vadinamas „kino juostos“ kaitinimo efektu. Kadangi garai išskiria mažiau nei 1/30 % šilumos, nei vanduo, karštojoje zonoje (taške) temperatūra smarkiai pakila ir metalas perkaista. Būtent tai pagrindinė variklio perkaitimo priežastis.

Dėl šių - perkaitimo ir stresinės šiluminės perkrovos atsiranda keletas problemų:

  • Variklių cilindrų bloko ir galvutės geometrijos pažeidimai;
  • Bildesys (detonacija) variklyje (per ankstyvas degimas) karbiuratoriniuose varikliuose;
  • Sumažėjęs kuro sudegimas ir detonacija varikliuose su kuro įpurškimu;
  • Aplink cilindro tūtas, variklio cilindrų bloko galvutės ir aušinimo skysčio siurblio erozija kaip taškinės erozijos pasekmė;
  • Kavitacija ir slėgio problemos aušinimo sistemos siurblyje;
  • Net variklį išjungus besitęsiantis aušinimo skysčio virimas.

Caterpiller tvirtina, kad perkaitimas: „pati dažniausiai paplitusi problema, dėl kurios įvyksta variklio prastova, o taip pat daugiau nei 50 % variklio gedimų“