180°C arba Kur dingsta aušinimo skystis?!
Ar Jums kada teko papildyti aušinimo sistemą? Ar kada kilo klausimas – „kur dingsta aušinimo skystis“?
Pradėkime nuo pagrindų – vanduo virsta garais 100°C temperatūroje. Sumaišius tradicinį etilenglikolio antifrizo koncentratą su vandeniu santykiu 50:50, virimo temperatūra pakyla iki ~105°C, o tai yra artima temperatūra variklio darbinei temperatūrai. Variklio viduje, ypač šalia degimo zonos, metalo temperatūra dažnai siekia ir kartais viršija 115°C. Kai vandens pagrindu gaminami aušinimo skysčiai teka per cilindrų galvutę ir pro cilindrų tūtas, ši aukšta temperatūra viršija normalią aušinimo skysčio virimo temperatūrą (garavimo tašką). Garai šilumą perneša daugiau kaip 90% BLOGIAU, nei skystis. Vandens garai išsiplečia daugiau kaip 1200 kartų lyginant su skysčiu, taip ženkliai padidindamas slėgį, bei sukurdamas „garų kišenes“ – karštuosius taškus metalų paviršiuose, kuriuose temperatūra gali pakilti šimtais laipsnių.
Norint išvengti garų susidarymo, aušinimo sistema yra užsandarinama (radiatoriaus ar išsiplėtimo bakelio kamštis) ir aušinimo sistemoje sukuriamas papildomas slėgis. Teoriškai, pridėjus papildomą 1 baro slėgį, vandens virimo temperatūra padidėja nuo 100°C iki 120°C, tačiau tai veikia ne dinamiškoje aplinkoje (automobilio, motociklo ar kt. variklyje), o tik statiškoje aplinkoje, tokioje kaip greitpuodis. Variklio aušinimo sistemoje pastebimi dideli slėgio skirtumai atsirandantys dėl vingiuotos aušinimo sistemos, antifrizo sraute susidaro sūkuriai. Ten, kur yra slėgio kaita, yra didelė tikimybė, kad vandens pagrindu gaminamas aušinimo skystis virs garais.
Žinoma, tai vyksta ne kiekviename, tačiau daugybėje variklių, ypač paveiktų korozijos (esant plonam vidiniam rūdžių sluoksniui ir panašiai) ir/arba tuose, kurių konstrukcija nėra optimizuota. Garais virtęs aušinimo skystis įveikia slėginio radiatoriaus ar išsiplėtimo bakelio kamščio vožtuvą.
Bevandenio aušinimo skysčio (antifrizo) „EVANS“ užvirimo temperatūra yra virš 180°C, o tai gerokai viršija darbinę variklio temperatūrą. Aukšta virimo temperatūra užtikrina, kad antifrizas išliks skystos būsenos, bei palaikys nuolatinį kontaktą su metalų paviršiumi, taip užtikrindamas efektyvų aušinimą. Bevandenis „EVANS“ negaruoja, tad kartą pakeitus įprastą, vandens pagrindu gaminamą 50:50 aušinimo skystį bevandeniu „EVANS“, nereikės keisti ar papildyti visą variklio tarnavimo laiką.
Aukšta bevandenio aušinimo skysčio „EVANS" užvirimo temperatūra apsaugo variklį nuo daugybės problemų (perkaitimo, aukšto slėgio, korozijos, kavitacijos, elektrolizės, nuosėdų), kurias sukelia vanduo įprastuose 50:50 antifrizuose (žr. vaizdo įrašą).
Bevandenis „EVANS” atitinka standartus:
- ASTM D 3306, ASTM D4985, ASTM D7583, ASTM D6210, ASTM D1120, ISO;
- ASTM D8085 – bevandenių aušinimo skysčių standartas;
- Komiteto D15 atitikties specifikacijos privalomos visiems aušinimo skysčiams (antifrizams);
- Bevandenis „EVANS” fizinėmis ir cheminėmis savybėmis atitinka ir ženkliai lenkia vandens pagrindu gaminamų 50:50 aušinimo skysčių savybes ir taikomų standartų reikalavimus.
Apsilankykite E-parduotuvėje ar partnerių prekybos centruose!
Kitos naujienos
Naujausi įrašai
Kategorijos
- Naujienos 24
- Straipsniai 6
Žymos
Naujienlaiškis
Populiariausi postai
Kaip veikia bevandenis aušinimo skystis „EVANS”?
16 Rgp 2019Tim Gajser – MXGP čempionas!
19 Rgp 2019Bevandenis „Evans” sunkiajai technikai
12 Spa 2019