Bevandenis „Evans” sunkiajai technikai
Sunkiosios, žemės ūkio, padidinto pravažumo ir originalios technikos (OEM) gamintojai, tokie kaip „Kubota“, „Manitou“, „Polaris“ ir kiti, gaminamą techniką gamyklose pildo antifrizu „Evans“.
Šį aušinimo skystį naudojantys pasaulio čempionatų dalyviai ir nugalėtojai, lenktyninkai, automobilių restauruotojai pripažįsta išskirtines bevandenio „Evans“ savybes.
Los Andželo, Kalifornijos (JAV) didžiausia visuomeninio transporto įmonė eksploatuoja geležinkelių transportą ir daugiau nei 2700 autobusų, naudoja bevandenį antifrizą „Evans“.
„Stagecoach Group“ (LSE arba SGC) – tarptautinė transporto grupė valdanti vietinių ir tarptautinių autobusų parkus, traukinius, tramvajus ir panašiai. Pagrindinė įmonė Škotijoje, dukterinės įmonės Jungtinėje Karalytėje, JAV, Kanadoje. Didžiojoje Britanijoje esančiame 8100 transporto technikos parke ir ne tik jame, naudojamas bevandenis antifrizas „Evans“.
RAPT grupė valdanti „London United“ – „Yellow bus“ („Geltonieji autobusai“), turinti 4000 transporto priemonių parką naudoja bevandenį „Evans“.
Svindoną ir jo apylinkes (pietų Anglija) aptarnaujanti autobusų kompanija „Thamesdown“.
„Ashok Leyland“ transporto grupė Delyje, Chennai, Bangalore – 4000 transporto priemonių.
2000 sunkvežimių parkas Prahoje. Įdiegta naujoje technikoje.
„Travel West Midlands“ – autobusų operatorius Vakarų Midlenduose.
„Arriva Malta“ – Maltos autobusų kompanija, transporto parkas – 300 vnt.
Išspręstos besikartojančios techninės problemos
Kalifornijos „Metro“ autobusų parkas – daugiau nei 2700 autobusų;
Problema – naudojant vandens pagrindu gaminamą aušinimo skystį besikartojantys EGR gedimai;
Tipinė mėnesinė rida 8000-12000 kilometrų;
Sprendimas: bevandenio antifrizo „Evans“ įdiegimas (konversija).
Pakeitus bevandeniu „Evans“ EGR gedimų nenustatyta.
Neliko būtinybės papildyti aušinimo sistemą, kiekvienas autobusas sutaupė iki 10 litrų aušinimo skysčio per mėnesį.
Bevandenio „Evans“ naudotojai
Bepiločiai orlaiviai (UAV) „Predator“
Griežčiausius aviacijos saugumo reikalavimus atitinkantys produktai aviaciniams varikliams aušinti. Naudojamas „Rotax“, EMT GmbH, JAV karinėje aviacijoje.
UCLA (Kalifornijos universitetas Los Andžele)
Nepriklausomos avarinės elektros tiekimo sistemos dyzelių-generatorių aušinimas.
US Army (JAV kariuomenė)
Generatoriai ir kita įranga, patikimai veikianti esant aukštesnei nei +60°C ir žemesnei -50°C laipsnių aplinkos temperatūrai.
Bahreinas
Pramonės generatoriai ir kt. įrenginiai
Keliautojai, nuotykių ieškotojai
Nuotykių ieškotojai Andrea ir Mike’as iš „4Xtremes” bevandeniu „Evans” aušinamu Mercedes sunkvežimiu apkeliavo 4 ekstremaliausias vietas mūsų planetoje. Keliautojai pabūvojo karščiausioje dykumoje Dešte Lut, Irane, oro temperatūra siekė 62°C (žemės net 82,9°C). Šalčiausioje apgyvendintoje vietovėje mūsų planetoje – Oimiakone, Sibire. Temperatūra ekspedicijos metu buvo nukritusi iki -56°C. Aukščiausiai nuo jūros lygio esančioje pervažiuojamoje kalnų perėjoje Marsimik La, Indijoje, esančioje 5882 metrų aukštyje. Žemiausiai nuo jūros lygio esančioje vietovėje – Negyvojoje Jūroje, Izraelyje, telkšančioje 428 metrai žemiau jūros lygio. Visos šios ekstremalios, net 45000 km ilgio kelionės metu nuotykių ieškotojai nesusidūrė su techninėmis problemomis, susijusiomis su aušinimo sistema!
„UPS“ siuntų pristatymo tarnybos tranportas.
„Perdue Farms“ maisto pramonės įmonės ir kt. tranportas.
„Wolsley Group“, „Hicks Logistics“, „Frito Lay“, „Pepsi Co“ ir daugelis kitų.
Dakaro ralio dalyviai ir nugalėtojai
„KM Racing Dakar“ komanda. Dauguma Čekijos sunkvežimių („Tatra“, „Liaz“) komandų, sėkmingai dalyvavusių Dakaro ralyje, bei daugkartiniai Dakaro ralio nugalėtojai – „Kamaz Master“ komanda! Daukartiniai Dakaro ralio motociklų klasės „Red Bull KTM Factory Racing” komanda, „Honda Racing Corporation” (HRC) komanda, Polaris gamyklinė komanda, „RallyRaid UK” komanda bevandenį “Evans” naudoja visuose motocikluose, automobiliuose ir aptarnaujančio personalo sunkvežimiuose.
Bevandenio „Evans“ nauda
Bevandenis „Evans“ – patikima technika, mažesnės techninės priežiūros išlaidos.
- Mažesnė korozija ir galvaninė erozija.
- Ženkliai („John Deere“ bandymo metu nustatyta – 90 %) mažesnė aušinimo sistemos siurblio kavitacija ir jos sukeliama erozija.
- Minimali cilindrų „šlapių tūtų“ (gilzių) taškinė erozija dėl kavitacijos.
- Žymiai mažiau EGR gedimų.
- Dėl mažo slėgio mažesni žarnų, tarpinių, riebokšlių pažeidimai.
- Minimalus aušinimo skysčio nuostolis.
Naudojant įprastą, vandens pagrindu naudojamą antifrizą vieno autobuso patiriami nuostoliai:
- Nauji autobusai – 9 litrai per metus;
- Seni autobusai – Londono autobusų parko duomenimis 240 litrų per metus;
- Vilniaus autobusų parko duomenimis patiriami virš 60 litrų metiniai nuostoliai.
Kadangi bevandeniame „Evans“ nėra įprastų aušinimo skysčio priedų (SCA), neišeikvojami antikoroziniai, antieroziniai ir t.t. priedai: išvengiama nuodegų, nuosėdų ir užsikimšusių filtrų.
ASTM D7583 variklio kavitacijos bandymas
„John Deere“ bandymo metu, naudojant bevandenį antifrizą nustatyta ženkliai mažesnė cilindrų erozija.
- 250 valandų bandymas;
- greičio-apkrovos ciklas;
Bevandenį antifrizą testavo „Southwest Research Institute“. Bandymo metu nutatyti 70% mažesni eroziniai pažeidimai, negu naudojant antifrizus vandens pagrindu.
Bandymo metu nustatytas ribinis erozinių taškų skaičius – 200 erozijos taškų.
Geriausias pasiektas 50/50 (vandens-etilenglikolio) antifrizo rezultatas – 70 erozijos taškų.
Bevandenis antifrizas – 21 erozijos taškas.
EGR problemos pramoninėje technikoje
Besikartojančios EGR problemos pramoninėje technikoje.
Dėl tiesioginio gamtinių dujų poveikio EGR vožtuve susidaro net 100°C aukštesnė temperatūra, kuri siekia 593-649°C ir 18 % didesnę apkrovą. Technikoje naudojant gamtines dujas gedimai dukart dažnesni negu dyzeliuose.
Dėl besikartojančių gedimų EGR tenka keisti kas dvejus metus. Keitimo kaina svyruoja nuo 1800 iki 3000 eurų.
Naudojant bevandenį „Evans“ terminė apkrova sumažėja apie 2 kartus, iki ~250°C.
EGR gedimai
EGR gedimas naudojant įprastą, vandens pagrindu gaminamą aušinimo skystį – suplyšę vamzdeliai dėl:
- nuolatinio terminio poveikio (didesnis temperatūros poveikis EGR vožtuvui susidarius izoliuojančiai garų plėvelei ir jai atskyrus antifrizo srautus). Analogiškas procesas vyksta cilindrų bloko galvutėje;
- vibracijos;
- koroduojančio kondensato.
Laivyboje – „Evans Marine Cool HD“
Nuo 2012 metų visoje „Port of London Authority“ technikoje naudojamas tik bevandenis „Evans“.
Bevandenis „Evans“ naudojamas „Wärtsilä“ (Suomija) laivuose (dyzeliniai varikliai, laivų ir kranto elektros stotys, elektros keitikliai).
Bevandenis „Evans“ naudojamas Pietų Afrikos „sausąjame doke“ „Calamity Jane“.
Aušinimo svarba didinant variklio galią
Šiuolaikiniai, tame tarpe ir dyzeliniai bei turbodyzeliniai varikliai yra patikimi agregatai, o jų resursas dažnai siekia 15 tūkst. ar net daugiau motovalandų. Tokie varikliai naudojami įvairiausioje sunkiojoje technikoje: nuo sunkvežimių ir autobusų iki kalnakasybos, miško ar savaeigėse žemės ūkio mašinose.
Variklio darbo resursas tiesioginiai priklauso nuo jo galios.Tą puikiai gali iliustruoti „JCB“ sukurtas greičiausias pasaulyje dyzelinis automobilis „Dieselmax“. Jame įmontuoti du analogiški, kaip „JCB“ ekskavatoriuose, krautuvuose ar kitoje technikoje naudojami 444 serijos, 4,4 l darbinio tūrio turbodyzeliniai varikliai. Jų galia padidinta daugiau nei 10 kartų – nuo 56 iki 650 kilovatų, tačiau jų resursas – vienui vienintelis rekordinis važiavimas.
Padidinti turbodyzelinio variklio galią sudėtingiau, nes didinant variklio galių, didėja stūmoklį veikianti jėga, skirstymo mechanizmo, dinaminė alkūninio veleno apkrova. Siekiant sumažinti alkūninio ir švaistiklinio mechanizmo apkrovas standartiniai stūmokliai dažnai keičiami lengvesniais.
Suprantama, kad didesnės galios variklis išskiria daugiau šilumos. Aušinimo sistemos efektyvumas priklauso nuo skysčio siurblio našumo, ventiliatoriaus skersmens, sistemos konfigūracijos, radiatoriaus paviršiaus ploto. Šilumos kiekis perduodamas šilumos pernašai – aušinimo skysčiui, kuris tekėdamas per radiatorių šilumą perduoda aplinkai, kitu atveju variklis tiesiog perkaista.
Variklio perkaitimas pavojingas ne tik cilindrų blokui ar galvutei, bet ir kitoms variklio detalėms: alkūniniam-švaistikliniam mechanizmui, maitinimo sistemos elementams, tarpinėms, žarnoms. Perkaitinus variklį labai smarkiai sumažėja šiluminiai tarpeliai, kanaluose kaupiasi nuodegos, dervos. Sumažėjus alyvos klampumui padidėja variklio detalių trintis.
Šilumos kiekį į aplinką perduoda ne tik aušinimo sistema, bet ir išleidimo kolektorius. Didinant net to paties modelio variklio galią modifikuojamas ne tik cilindrų blokas, bet ir cilindrų galvutė. Dažna modifikacija – aušinimo kanalų skersmens padidinimas. Padidėjus tekančio skysčio kiekiui pagerėja labiausia įkaitusių variklio korpuso detalių, pvz. viršutinės cilindrų dalies, galvutės aušinimas.
Tokia aušinimo sistemos ar paties variklio konstrukcijos modifikacija yra sudėtinga ir brangi. Efektyvesnį aušinimą galite pasiekti naudodami išskirtinių savybių bevandenį aušinimo skystį „Evans Heavy Duty“ skirtą sunkiajai, tame tarpe žemės ūkio technikai.
Milžiniškas temperatūros rezervas (tyrimų duomenimis bevandenio aušinimo skysčio „Evans“ virimo temperatūra yra aukštesnė nei 191°C), net iki 75% mažesnis sistemos slėgis.
Kadangi jame nėra vandens, tai ilgalaikė apsauga nuo korozijos, elektrolizės, kuri leis Jūsų naudojamą techniką eksploatuoti gerokai ilgiau, saugiau ir pigiau nei naudojant įprastus, vandens pagrindu gaminamus aušinimo skysčius.
Kitos naujienos
Naujausi įrašai
Kategorijos
- Naujienos 24
- Straipsniai 6
Žymos
Naujienlaiškis
Populiariausi postai
Kaip veikia bevandenis aušinimo skystis „EVANS”?
16 Rgp 2019Tim Gajser – MXGP čempionas!
19 Rgp 2019Bevandenis „Evans” sunkiajai technikai
12 Spa 2019