Neleisk, kad perkaitęs variklis sugadintų kelionę
Variklio perkaitimo priežastys
Efektyvus variklio aušinimas yra ypatingai svarbus eksploatuojant automobilį. Dėl įvairių priežasčių 50:50 aušinimo skystis (antifrizo koncentratas + vanduo) dažnai pasiekia kritinę – užvirimo – ribą. Kai taip nutinka, aušinimo skystis variklyje virsta garais, aušinimo sistemoje susidaro garų kišenės, trikdančios skysčio cirkuliaciją. Karštuosiuose taškuose variklis aušinamas neefektyviai, gali greitai perkaisti, gresia kritinis gedimas ir kapitalinis remontas.
Ribotas aušinimo skysčio srautas
Aušinimo skysčio srautas gali būti apribotas radiatoriaus ir variklio viduje. Dažniausia aušinimo skysčio srauto ribojimo priežastis yra vidinė korozija, kuri laikui bėgant didėja, užanka aušinimo sistemos kanalai. Aušinimo siurblių efektyvumas laikui bėgant taip pat gali sumažėti, nes vystosi vietinė korozija ir erozija.
Ribotas oro srautas
Oro srautas apribojamas, kai radiatorius iš dalies užblokuojamas šiukšlėmis arba pažeidžiamos/užblokuojamos ventiliatoriaus mentės. Pvz. dėl purvo, lapų, akmenų ar kt. Sumažėjęs ventiliatoriaus greitis, atsirandantis dėl praslydusių diržų ar susidėvėjusių elektros variklio šepečių, taip pat sumažina oro srautą lėtai judančiame ar stovinčiame eisme.
Ribota šilumos pernaša
Šilumos pernaša labai apribojama, kai aušinimo kanalai iš dalies arba visiškai padengiami korozija ar kitomis nuosėdomis, pvz. rūdys (geležies oksidas). Šios problemos dažniau pasitaiko tam tikro amžiaus ir ridos transporto priemonėse – dabar pakeitus įprastą antifrizą bevandeniu EVANS, tokių problemų galima išvengti vėlesniame variklio eksploatavimo etape.
Didelė variklio apkrova
Dėl greičio arba galios poreikio variklis gali dirbti sunkiau (pvz. priekabos vilkimas ar padidėjusi apkrova generatoriui), o kuo sunkiau jis dirba – tuo daugiau šilumos sugeneruoja. Jei yra kuris nors iš išvardytų aušinimo sistemos apribojimų, tuomet variklio perkaitimo galimybė ženkliai padidėja.
Aplinkos temperatūra
Šilumos perdavimo iš variklio į aplinkos orą greitį įtakoja temperatūrų skirtumas tarp jų. Lietuvoje vasaros oras gali būti šiltesnis ir 50-60°C nei žiemos, todėl labai sumažėja šilumos perdavimo greitis – variklis dažnai veikia aukštesnėje temperatūroje.
SPRENDIMAS EFEKTYVIAM VARIKLIO AUŠINIMUI
Norint išvengti nepageidaujamo garų susidarymo ir užvirimo, logiškas atsakymas yra pasirinkti aušinimo skystį, kurio virimo temperatūra yra aukštesnė nei vandens. EVANS bevandenių variklio aušinimo skysčių virimo temperatūra viršija 180°C(!). Variklyje jie nevirsta garais ir išlieka skystos būsenos. Taip užtikrinama nuolatinė šilumos pernaša tiek naujuose, tiek senuose varikliuose, nepaisant jų būklės ar apkrovos. Varikliai, aušinami bevandeniu EVANS žinoma nedirba 180 °C temperatūroje, nes jie visada pasiekia natūralų šilumos perdavimo balansą (šiluminę pusiausvyrą) esant 105°C–115 °C temperatūrai.
Nuo 2001 m. atlikta >1,5 milijono variklių konversijų iš paprasto aušinimo skysčio į bevandenį EVANS, o tai patvirtina, kad bevandenis aušinimo skystis EVANS yra aušinimo sprendimas absoliučiai daugumai variklių jų saugiam ir ilgam tarnavimui.
Jau dešimtmetį „Evans PowerSports“ yra aušinimo sprendimas „Honda Racing Corporation“ komandose – Dakaro ralyje, Pasaulio motokroso čempionate (MXGP), prieš keletą metų SAS (D. Britanijos Specialioji oro tarnyba) pakeitė visų jų automobilių ir motociklų aušinimo skysčius bevandeniu „Evans Power Cool 180°“.
Bevandenis EVANS – daugybės profesionalų pasirinkimas visame pasaulyje.
Aušinimo sistemos konvertavimas į EVANS suteikia ir kitus privalumus, įskaitant, bet neapsiribojant šiais:
- 10+ metų aušinimo skysčio tarnavimo laikas
- nepavojingas gyvajai gamtai (HSE pripažintas netoksišku, natūraliai gamtoje suyrančiu produktu)
- Net iki 75% mažesnis aušinimo sistemos slėgis, tad jokių plyšusių žarnų, bei didesnis variklio ir jo komponentų tarnavimo resursas
- Vandeninės korozijos eliminavimas
- Vandeninės erozijos eliminavimas
- Vandeninės kavitacijos eliminavimas
- Galimybė saugiai didinti galią didesniame darbinės temperatūros intervale
- Dėl ypatingai mažos elektrolizės (net ~75% mažesnės nei 50:50 aušinimo skysčių) tinka elektros varikliams (elektromobiliams, motociklams ir kt.)
- Ženkliai mažesnė nuplikymo tikimybė užvirusiu aušinimo skysčiu
Bevandenį „EVANS” įsigykite autodalių prekybos centre „EOLTAS”!
Bevandenį „EVANS” taip pat galite įsigyti mūsų E-parduotuvėje arba partnerių prekybos centruose ir/arba internetinėse parduotuvėse!
Kitos naujienos
Naujausi įrašai
Kategorijos
- Naujienos 24
- Straipsniai 6
Žymos
Naujienlaiškis
Populiariausi postai
Kaip veikia bevandenis aušinimo skystis „EVANS”?
16 Rgp 2019Tim Gajser – MXGP čempionas!
19 Rgp 2019Bevandenis „Evans” sunkiajai technikai
12 Spa 2019